10 rád, ktoré vám môžu pomôcť nezblázniť sa z toho v práci 🤯

Určite ste už neraz počuli o syndróme vyhorenia. Stretáva sa s ním čoraz viac ľudí, nakoľko doba je rýchla, nároky vysoké a tlak na výkon v práci obrovský. Do toho rodina, deti, muž, svokra, inflácia a bohvie, čo a kto ešte, a môžeme byť radi, že nám cez deň nevybuchla hlava a nájdeme si ju večer na krku. Starostlivosť o klienta je dôležitá, ale taktiež je dôležité myslieť na seba a zodpovedne sa starať aj o seba. Preto sme pripravili 10 odporúčaní, ktoré by vám mohli pomôcť sa nezblázniť.

1. Myslite na seba pri plánovaní svojich aktivít

Organizovanosť vám môže pomôcť vyhnúť sa stresu. Taktiež vám pomôže myslieť na to, že by ste do svojho harmonogramu mali začleniť aj priestor pre rodinu a starostlivosť o seba – oddych, relaxáciu, cvičenie atď. Starajte sa o seba. S boľavým chrbtom sa na prácu sústredí len ťažko a ešte ťažšie sa udržiava pozitívne naladenie.

2. Zahrňte do svojho slovníka slová ďakujem a prosím

Skúste si jeden deň vedome všímať, za čo všetko môžete byť vďační a ak potrebujete pomoc, nebojte sa o ňu požiadať. Pomôže vám to udržať sa v psychickej pohode a nepreťažovať sa. Psychická pohoda vám zas pomôže udržať si úsmev na tvári. A úsmev na tvári a dobré naladenie k vám skôr či neskôr pritiahne tých správnych zákazníkov.

3. Buďte ochotné, ale nenechajte sa zneužívať

To súvisí s tým, ako máte nastavené po 1. hranice a po 2. hodnoty. Stanovte a chráňte si svoje hranice a určite si, aké vyznávate hodnoty. Práve vaše hodnoty vás v živote môžu spoľahlivo viesť za tým, aby ste žili v súlade so sebou a plnili svoje predsavzatia. Jasne vymedzené hranice zas pomôžu ľuďom vo vašom okolí porozumieť vám a rešpektovať vás. Čo si ceníte? Ceníte si svoj čas? Svoje zdravie? Svoju rodinu? Kde sú vaše hranice toho, čo ste ochotní akceptovať a čo už nie? Ak na to neviete sami prísť, existuje mnoho odborníkov, ktorí vám s tým môžu pomôcť.

4. Buďte asertívni

Nebojte sa povedať, o čo vám ide, ako situáciu vidíte, čo si myslíte a ako to prežívate. Základom je otvorená, nezáludná a priama komunikácia. Dôležité je vedieť sa vcítiť do druhej strany, jednať pružne a neustupovať zo svojich cieľov. Vďaka asertivite by ste mali byť schopní lepšie rozpoznať a zastaviť manipulatívne chovanie.

5. Vedzte, kde majú starosti svoje miesto

Predstavte si, že každý jeden deň so sebou všade vláčite 10-kilové činky, dokonca aj na obed do reštaurácie. Činky ale patria na cvičisko, v reštaurácii by ste mali v ruke držať radšej príbor. Tak je to aj so starosťami. Svoje osobné starosti nechajte doma a osobné záležitosti a starosti svojich klientov a pracovného kolketívu zas nechajte v práci. Neprenášajte si ich z jedného miesta na druhé.

6. Zachovajte si dôveryhodnosť

Ak sa vám zákazníčka zverí so svojimi potiažami a intímnymi problémami, získali ste jej dôveru. Nestraťte ju tým, že o jej záležitostiach budete hovoriť s inou klientkou.

7. Poslúchajte

Nehovorte stále len vy. Naslúchajte. Buďte empatickí. Snažte sa druhým porozumieť predtým, než ich začnete súdiť.

8. Každý problém má riešenie, každé riešenie má nový problém

Nebojte sa so svojimi pracovnými alebo odbornými otázkami obrátiť na odborníkov. Môžu vám pomôcť s tým, že nebudete opakovať známy cyklus pokus-omyl. Taktiež, ak potrebujete získať nadhľad, pozrieť sa na veci z inej perspektívy alebo nový vietor do plachiet, využitie napr. koučing, terapiu alebo artekoučing. Sústreďte sa na riešenia, hľadajte, nevzdávajte sa.

9. Zlepšujte svoje zručnosti a buďte inovatívni

Trendy sa menia, a preto je dôležité byť vždy v obraze a ponúkať klientom nové produkty či metódy. Vzdelávajte sa. Čerpajte inšpiráciu. Experimentujte s rôznymi dizajnami a technikami. Buďte otvorení novým nápadom. Nezúfajte, pokiaľ vám niečo hneď nejde. Len tréning robí majstra.

10. Nebojte sa povedať: „Ďakujem, dovidenia, už nikdy viac.“

Forma odmietnutia môže byť rôzna a klient ju vôbec nemusí pochopiť, preto je dôležité vyjadrovať sa jasne a taktiež dôrazne. Ak začínate predávať svoju službu, zväčša ste vďační za každého klienta. Ale čo ak sa vám časom v diári začnú objavovať mená klientov, pri ktorých sa vám ježia chlpy, je vám na zvracanie alebo vás rozbolí hlava už len pri pomyslení na nich? Nebojte sa s nimi „navždy“ rozlúčiť. Jednajte priamo. Do podnikania sa predsa nevrháme preto, aby sme obsluhovali každého aj proti našej vôli, ale preto, aby nás naša práca bavila. Baviť nás bude, pokiaľ máme príjemných klientov naladených na rovnakú vlnovú dĺžku. Preto, aby vám tí správni klienti mohli prísť do života, naberte odvahu a urobte si pre nich priestor.

Foto: Pexels

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *